امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
#1
دیجیتال مارکتینگ چیست (What is Digital Marketing) و چه ابزارهایی برای یادگیری اصول بازاریابی دیجیتال لازم داریم .
در مورد دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید تعریف ساده داشت : به تبلیغات ارائه شده از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو (سئو)، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و برنامه های تلفن همراه اشاره دارد. در حالی که این اصطلاح گستره وسیعی از فعالیت های بازاریابی را پوشش می دهد.

۱- بازاریابی موتور های جست و جو یا Search Engine Marketing می باشد
این خودش دو مورد میشه یا به صورت ارگانیک و طبیعی در صفحه اول موتور جست و جو مانند گوگل قرار میگیرید و یا باید هزینه هایی پرداخت کنید تا نمایش بهتری داشته باشید.
روش طبیعی نمایش در صفحه اول گوگل که بهش میگن روش های سئو وب سایت که ما در آسیا سئو بسیار به آن مسلط می باشیم .با رعایت ده ها فاکتور و صرف مدت زمان نسبتا زیاد میتوانید رتبه خوبی در بعضی از کلمات کلیدی داشته باشید که یکی از خدمات تخصصی همین سایت می باشد و میتوانید با تماس بگیرید تا براتون انجام بدیم.
روش پرداختی به ازای کلیک روی تبلیغ شما رو بهش (ppc) که مخفف Pay Per Click است نیازمند تشکیل کمپین گوگل ادورز در گوگل می باشد.فقط زمانی که روی تبلیغ شما کلیک شود پرداخت می کنید و هزینه از کمپین شما کم میشود. شما می توانید تبلیغات PPC خود را برای کشور هایی خاص و یا شهر هایی مشخص شده تنظیم کنید دست شما روی این نوع تبلیغ باز است متاسفانه در ایران این خدمات با محدودیت مواجه است از طریق ما میتوانید سفارش بدین.
خب در نتیجه برای رسیدن به نتیجه سریع تر و باز خورد فعالیت خود میتوانید از روش پرداختی استفاده کنید اما اگر میخواهید با نتیجه طبیعی و ماندگاری بالا در صفحات نمایش داده شوید از سئو استفاده کنید.
۲- بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ CONTENT MARKETING
اگر نام بازاریابی محتوا را نشنیده باشید اوضاع کمی بحرانی می شود چرا که در دیجیتال مارکتینگ قدرت زیادی دارد،زمانی که ما به عنوان مدیران سایت سعی میکنیم محتوای خوب و کاربر پسند تهیه کنیم باید به میزان ماندگاری و جذب مشتری در سایت هم توجه کنیم این نوع مارکتینگ به سئوی پیشرفته و مدرن شما در سال ۲۰۱۸ بسیار کمک میکند شما از آن برای فعالیت در شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ خود میتوانید استفاده کنید.ایجاد محتوا هوشمندانه که در طبیعت خود تبلیغاتی نیست، بلکه به جای آن آموزشی و الهام بخشیدن است، تهیه این نوع محتوا سخت است اما ارزش تلاش کردن رادارد. ارائه محتوایی که مربوط به مخاطب شماست، به شما کمک می کند که آنها را به عنوان منبع ارزشمند اطلاعات مشاهده کنید. علاوه بر آن،محتوای مجرب باعث می شود که آنها کمتر به شما خیره شوند در حالی که متوجه منظور شما نشده اند و یا اطلاعات ناقصی از کسب و کار شما کسب کرده اند.


۳ – بازاریابی شبکه‏ های اجتماعی
 در Social Network Marketing مردم فقط به دنبال تماشای فیلم ناز کردن گربه ها  و پست کردن خودکشی های مردم در رسانه های اجتماعی نیستند. بسیاری از شبکه های اجتماعی برای کشف، تحقیق و آموزش خود در مورد یک نام تجاری قبل از برقراری ارتباط با یک سازمان و یا شرکت ساخته شده اند.
برای یک دیجیتال مارکتر ، پست گذاشتن در فیس بوک و توییتر به خودیه خود کافی نیست. شما همچنین باید عناصر اجتماعی را در هر جنبه ای از بازاریابی خود بچرخانید و فرصت های به اشتراک گذاشتن در سایر سوشیال مدیا ها مانند اینستاگرام و گوگل پلاس را به هیچ وجه از دست ندهید.

ییشتر مخاطبان شما می خواهند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، به احتمال زیاد آنها بخواهندمطالب مفید شما را به اشتراک بگذارند. این در نهایت منجر به تبدیل آنها به مشتری می شود. امیدوارم که دوستان خود را برای تبدیل شدن به مشتری دائمی تحت تاثیر قرار دهند و تعداد کاربران و مشتریان شما روز به روز بیشتر شود در این حال شاهد افزایش ترافیک سایت خود نیز خواهید بود.

آیا میدانستین ۴۷ در صد از تمامیه کاربران اینترنت که علاقه مند به حضور در شبکه های اجتماعی هستند از فیسبوک استفاده میکنند  و ۸۸ درصد این کاربران در شبکه پینترست حداقل یک پین ایجاد کرده اند. ( نتایج بر اساس آنالیز سایت jeffbullas.com)
۴ – بازاریابی توسط ایمیل یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
شرکت دیجیتال مارکتینگ بسازی پیدا شده اند که این نوع مارکتینگ را انجام می دهند.ایمیل مارکتینگ یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ است که بیش از دو دهه قدمت دارد و هرگز منقرض نخواهد شد و خواهد بود.هنوز سریع ترین و مستقیم ترین راه برای رسیدن به مشتریان با اطلاعات حیاتی در مورد آن ها است.دلیل ساده است: کاربران بسیاری در اینترنت به ایمیل های خود متصل هستند. فقط از خودتان بپرسید که چند بار ایمیل خود را در ساعت گذشته چک کرده اید منظور ما همین است اهمیت ایمیل مارکتینگ به دلیل طیف گسترده استفاده مشتریان .

اما بازاریابان بزرگ می دانند که هر نوع ارسال ایمیلی موفقیت آمیز نخواهد بود. مبارزات ایمیل موفقیت آمیز باید جذاب، مناسب، آموزنده و سرگرم کننده باشد. برای موفقیت، ایمیل های بازاریابی شما باید این چهار ویژگی اصلی را داشته باشد:
قابل اعتماد بود
مربوط به کسب و کار
قابل بحث بودن ( ارتباط دو طرفه)
استراتژی ارسال منظم

منبع : خدمات دیجیتال مارکتینگ
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان